چه زمانی بهترین وقت برای گذاشتن پست در اینستاگرام است؟

7 دقیقه زمان برای مطالعه

چه زمانی بهترین وقت برای گذاشتن پست در اینستاگرام است؟

اینستاگرام بعنوان یکی از فعال ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان از محبوبیت بی سابقه ای برخوردار شده است.

با رسیدن به یک میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۸، بعلت سادگی و سهولت استفاده، پیشرفت هنگفتی نصیبش شد.

پس در نتیجه پستی که در اینستاگرام می گذارید با وجود کاربران وسیع میتواند بازدید زیادی داشته باشد اما از طرفی دیگر میتواند بخاطر همان کاربرانِ بیشمار به چشم نیاید.

همانطور که میدانید همه ی افراد بصورت همزمان اینستاگرام خود را چک نمی کنند. و گذاشتن پست در اوقات اوج استفاده از اینستاگرام میتواند تضمین کند که پست شما مورد استقبال قرار گرفته و بخاطر اخبارِ دیگر نادیده گرفته نشده.

پس آیا فرمولی برای تشخیص بهترین زمان برای پست گذاشتن وجود دارد؟

در جستجوی بهترین زمان

شما زمانی که در حال مدیریت حساب کاربریِ خود هستید با برنامه و دقت پیش می روید.

اما وقتش رسیده که یک سطح بالاتر بروید. و این پیشرفت با بهینه کردن پستی که میگذارید انجام پذیر است.

پیدا کردن زمانِ به جا یک قدم است.

توجه کنید که چه زمانی احتمال دارد دنبال کنندگان تان آنلاین باشند.

شما میتوانید با تجزیه و تحلیل فعالیت های خودتان در اینستاگرام به این امر دستیابی پیدا کنید.

کاملا ساده است.

به قسمت ((پروفایل من)) رفته و یک نگاهی به فعالیت هایتان در قسمت setting یا تنظیمات و مدت زمان آنها بیاندازید.

بیشترین ترافیک مربوط به چه زمانی است؟

ممکن است شما دنبال کنندگان سحرخیزی داشته باشید و ساعت ۹ صبح پست هایتان را چک کنند. یا شاید دنبال کنندگانی داشته باشید که زندگی پر مشغله ای دارند و تا وقت خواب نمیتوانند اینستاگرام خود را چک کنند.

این زمان ها میتوانند به شما در برنامه ریزی برای گذاشتن پست هایتان کمک کنند. به آنها بعنوان آخرین فرصت نگاه کنید.

شما میخواهید در اوقات اوج مصرف اینستاگرام پست بگذارید تا بیشترین بازدیدکنندگان را داشته باشید.

بعلاوه، مناطق زمانی را که در آنها فعالیت دارید را فراموش نکنید.

بعنوان مثال شما ممکن است در شیراز باشید اما اکثریت دنبال کنندگانتان اهل مشهئ یا تهران باشند.

در این موارد شما باید بر اساس منطقه زمانیِ آنها پست بگذارید نه منطقه زمانی خودتان.

ممکن است شما دنبال کنندگانی از سراسر جهان داشته باشید.

گذاشتن پست بصورتِ بهینه برای تمام این مناطق امکان پذیر نیست.

اما شما میتوانید تمرکزتان را بر روی مناطقی بگذارید که از آنجا بیشترین دنبال کنندگان را دارید.

متناوبا، امکان دارد شما بخواهید در ساعات غیر عادی پست بگذارید. و برای کسانی که پست شما را از مناطق زمانی مختلف می بینند ترجمه میشود و امکان دسترسیِ آن به افراد بیشتری محقق میشود.

 

زن در برنامه ریز روزانه خود نوشت

انتخاب کردن روز برای پست گذاشتن

ممکن است شما یک کاربر فعال در اینستاگرام باشید و هر روز در اینستاگرام پست بگذارید.

این برند شماست، ولی ممکن است دیگران فقط یک یا دو بار در هفته پست بگذارند.

اگر میخواهید بدانید از کدام دسته هستید مجددا سراغ فعالیت های در قسمت setting یا تنظیمات روزانه خود بروید.

به برگه “days” یا همان((روزها)) بروید.

کدام روز ها بیشترین محبوبیت(فعالیت) را دارند؟

برخی مطالعات نشان داده اند که روزهای وسط هفته بیشترین محبوبیت را دارند.

اما قبل از اینکه برای گذاشتن پست در چهارشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی کنید بد نیست بدانید که مطالعاتی وجود دارند که برعکس این را ثابت می کنند.

در واقع، میزان فعالیت های خودتان میتوانند بهترین تعیین کننده باشند.

به یاد داشته باشید که بیشترین فعالیت در اینستاگرام در روزهای کاریِ هفته وجود دارند.

بنابراین مشخص کردن این که سه شنبه و پنجشنبه پست بگذاریم یا چهار شنبه و جمعه، کاملا بر عهده ی شماست.

یک چیزی که افراد کاربلد به آن اعتقاد دارند این است که پست گذاشتن در روزهای آخر هفته بی فایده است. اما یکبار دیگر میگوییم که بستگی به دنبال کنندگان تان دارد.

اگر یک حساب کاربریِ کاری یا تجاری دارید، نمیتوانید به کارها یا تجارت های دیگر در اواخر هفته رسیدگی کنید.

در ضمن، اگر بیشتر دنبال کننده هایتان دوستان و آشنایان هستند، امکان این که در اواخر هفته تعامل داشته باشند بیشتر است.

معمولا یکشنبه ها، صرفنظر از دنبال کنندگان، فعالیت و تعامل در سطح پایینی قرار دارد.

بنابراین ممکن است شما در پیج یکی از دنبال کنندگان تان قفلی بزنید و کل روز را مشغول زیر نظر گرفتن آن باشید.

در کل، این یک قاعده ی سر انگشتی است که مهم ترین پست هایتان را در روزهای کاریِ هفته بگذارید.

سعی کنید از پست های خوش گذرانی، تفریحی و الهام بخش در روزهای آخر هفته استفاده کنید.

بهترین زمان پست گذاشتن بر اساس نوع حساب کاربری(شخصی، تجاری و…) شما کدام است؟

هنگامی که صحبت از بهترین زمانِ پست گذاشتن میشود، صفحات شخصی فرصت بهتری خواهند داشت.

بنابراین اگر میخواهید برای یک سازمان پست بگذارید، برخی مسائل تغییر می کنند.

بعنوان مثال، طبق یک تحقیق بهترین زمانِ پست گذاشتن برای یک شرکت تکنولوژی ساعت ۱۰ صبح سه شنبه به وقت تهران است.

اگر به دنبالِ موثر ترین زمان برای تعاملِ شغلی یا تجاری هستید باید سعی در گذاشتنِ پست در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه بین ساعات ۱۰صبح تا ۵ بعد از ظهر داشته باشید.

آیا این برای شما بعنوان یک روزِ کاری به نظر می آید؟ مسلما همینطور است.

احتمال این وجود دارد که دنبال کنندگانِ تکنولوژی بیشترین تعامل را از آغاز روزهای کاریِ هفته یعنی حین ساعات کاری دارند.

از طرفی دیگر، شرکت های B2C ( مخفف business-to-consumer به معنای شرکتهایی که فروش الکترونیک دارند ) روزهای شنبه را دوست دارند.

میتوانید به خاطر بیاورید که ما درباره ی پست گذاشتن در اواخر هفته چه گفتیم؟

اگر شما جزو مشتریان شرکت های B2C هستید آنچه را که گفتیم فراموش کنید.

این نوع شرکت ها شنبه ها برایشان اهمیت زیادی دارد بخصوص وقتی هنگام نهار باشد.

به هر حال، شما موثر ترین فعالیت آنها را میتوانید حدود ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر ببینید.

البته هر روز به غیر از یکشنبه ها.

بر اساس اطلاعات اخیر، برای دنبال کنندگان این نوع شرکت ها یکشنبه بدترین روز می باشد.

اگر به دنبال پست گذاشتن برای یک شرکت آموزشی هستید، این قاعده را دور بیاندازید.

دنبال کنندگان این نوع شرکت ها به دوشنبه ها علاقه ی زیادی دارند. درواقع دوشنبه یکی از بهترین روز هایی است که در آن تعامل موثری دارند و ساعت ۸ بعد از ظهر(شب) بهینه ترین زمان برای پست گذاشتن آنهاست.

همانطور که می بینید، قواعد و قوانین سخت و ناشدنی ای برای پست گذاشتن در اینستاگرام در بهینه ترین حالت وجود ندارد.

بطور کلی، اگر دنبال کنندگان تان حدود ساعات ۹ تا ۵ مشغول کارشان هستند، بیشترشان نمی توانند در روز کاری از اینستاگرام استفاده کنند.

تنها استثناء برای استفاده کردن آنها از اینستاگرام، زمان نهار است.

زمانیکه هرکسی تمایل به استفاده از فضای مجازی دارد.

بعلاوه، بعد از ساعات کاری میتواند زمان قابل توجهی باشد.

حدود ساعات ۷ تا ۹ بعد از ظهر را در نظر بگیرید، زمانیکه افراد در خانه شان درحال استراحت و کارکردن با موبایلشان هستند.

پس این می تواند زمان مناسبی برای جذب دنبال کننده باشد.

رویاهای شیرین

به دنبال زمان مناسب خود باشید

زمان مناسب پست گذاشتن شما ممکن است از دیگر استفاده کنندگانِ اینستاگرام متمایز باشد.

به همین خاطر است که اطلاعات متناقض و ناسازگار زیادی وجود دارد. به چه دلیل؟

چون زمان بهینه شما بستگی به دنبال کنندگان تان دارد و هر برندی ویژگی منحصر بفرد خود را دارد.

از این رو، دانستن این که زمان مورد علاقه ی دنبال کننده هایتان برای گشت و گذار در اینستاگرام چه مواقعی است، یک اولویت می باشد.

شما میتوانید این دستورالعمل ها را به کار گیرید و ببینید که کدام دستورالعمل مطابق زمان و برند شما بهتر عمل می کند.

همچنین فراموش نکنید که اینستاگرام ابزار های هوشمندی هم در دسترس شما قرار داده است.

از آنها استفاده کنید تا زمان بهینه خود را با بیشترین سطح تعامل بدست آورید.

همچنین اینستاگرام این قابلیت را دارد که با آن بتوانید اطلاعات مکانی و سنی دنبال کنندگان را بدانید و به این پی ببرید که کدام محتوا بیشترین تاثیر را دارد.

البته باید صفحه خود را بیزینسی نمایید.

در آخر، شما میتوانید مرحله به مرحله پیش رفته و از دست آورد هایتان یک صفحه گسترده بسازید.

پیدا کردنِ نقطه مطلوبتان ممکن است چند هفته یا بیشتر طول بکشد.

اما زمانیکه به رشد در تعامل دست یافتید، به این نتیجه میرسید که ارزشش را داشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *