۷ نکته فوری برای مدیریت سریع تر پیام های دایرکت اینستاگرام

۶ دقیقه زمان برای مطالعه

وقتی که از اینستاگرام برای بالا کشاندن کسب و کار استفاده می کنید، هیچ چیز برای شما بهتر از این نیست که ببینید پروفایل شما از نظر محبوبیت و تعداد دنبال کننده ها بالا میره و این به این معنیه که شرکت شما داره پیشرفت می کنه و کارشو خوب انجام میده.

اما همینطور که تعداد دنبال کننده های شما بالا میره و بازدید از پست هاتون بیشتر میشه، یه چیزی هم که باید بهش توجه کرد اینه که تعداد پیام های دایرکتتون هم بالاتر میره.

این نشونه خیلی خوبیه چون اینو میرسونه که شما توی رسوندن پیامتون به بقیه موفق بودین.

پس مدیریت درست همه این پیام ها میتونه یه کار بزرگ و وقت گیری باشه.

ممکنه پیام هایی باشه که بتونین به سرعت جواب بدین.

اما ممکنه تو اون پیام ها سوالاتی هم باشه که نتونین تو اون لحظه جواب بدین و حضور ذهن نداشته باشین و نیاز داشته باشین تا بعدا بهشون جواب بدین.

ممکنه سوالات زیادی هم باشه که جواباشون تقریبا یکسان هستش.

جواب دادن به همه اون پیام ها میتونه شمارو از کنترل خارج کنه(از کوره در کنه).

در نتیجه، شما میتونید وقت زیادی رو صرف جواب دادن به پیامها کنید که روی بقیه جنبه های کارتون تأثیر منفی میذاره.

یا میتونین اونارو نادیده بگیرید که باعث خراب شدن رابطه دنبال کننده هاتون با شما میشه.

اگه بخوایم خیلی ساده بگیم، نداشتن یه برنامه درست برای جواب دادن به پیام های دایرکت میتونه باعث یه فاجعه بشه.

پس شما به یه استراتژی یا راهبرد صحیح نیاز دارید تا به همه چیز رسیدگی بشه.

این مقاله اون چیزیه که میتونه به شما تو این موضوع کمک کنه.

یه استراتژی درست میتونه تضمین کنه که شما حداکثر استفاده رو از پیام های دایرکتتون می کنید در حالیکه وقت ارزشمندتون رو هم ذخیره کردید. و این به اون سختیا که فکر میکنید نیست. فقط باید این هفت مراحلی که در ادامه گفتیم رو دنبال کنید.

۱ – یک سبک پاسخگویی و ثابت انتخاب کنید

اگه میخواید از زمانی که روی جواب دادن به پیام های دایرکت میذارید، کم کنید، اولین قدم انتخاب یه سبک سازگار و ثابتِ از پیش تعیین شده هست.

این یعنی تمام پیام هاتون لحن و ویژگی یکسانی دارن.

پس تصمیم بگیرید که میخواید دوستانه، شوخ یا رسمی برخورد کنید.

طبیعتا، شما لحنی رو انتخاب میکنین که با کسب و کارتون سازگار باشه.

سپس تصمیم بگیرین که پیام هاتون چطور شروع میشن و چطور تموم میشن.

برای مثال، پیام هاتون میتونن با یه نوع سلام و احوالپرسی شروع بشن و چندین راه برای تموم کردن هرکدومشون هست.

همچنین، اگه میخواید میتونین چیزای دیگه هم به پیاماتون اضافه کنین.

این کار میتونه تو مدت زیادی، وقت خیلی زیادی رو ذخیره کنه.

همچنین اگه چندین نفر برای جواب دادن به پیام ها تو دسترس باشن، عالی میشه و این کار باعث تضمین سازگاری میشه.

پاسخ به دایرکت

۲ – بخش جواب های آماده را راه اندازی کنید

گفتیم که ممکنه شما پیام هایی رو دریافت کرده باشید که نیاز به جواب های یکسان داشته باشند.

جواب های سریع میتونن یه راه حل عالی باشن.

اینستاگرام این ویژگی رو با سروصدای خیلی پایینی معرفی کرد.

به همین دلیل ممکنه ازش اطلاعی نداشته باشید.

کاری که این ویژگی انجام میده اینه که جواب ها رو از قبل تعیین میکنه(توسط شما) و بلافاصله از طریق دایرکت میفرسته.

این یعنی دیگه نیازی نیست که میلیون ها بار قیمت ها و ساعات کاریتون رو بنویسین و بفرستین.

پس، ببینین چه نوع سوالایی رو بیشتر از همه دریافت میکنین و براشون جواب سریع بسازید.

شما همچنین میتونید از این ویژگی استفاده بیشتری ببرید.

مثلا زمانیکه پروفایل شما پیشرفت میکنه، میتونید قوانین کسب و کارتون رو ارایه بدید ولی مردم درباره اونها همچنان سوال خواهند داشت.

شما میتونید با رفتن به قسمت ((تنظیمات)) یا برگه ((چت ها))، جواب های سریع یا آماده را راه اندازی کنین.

زمانیکه در یک برگه هستید، میتوانید پیام های قبلی یا قدیمی را هم به جواب های سریع تبدیل کنید.

۳ – یک بازه زمانی(برای پاسخگویی به پیامها) مشخص کنید

گاهی اوقات ممکنه که یک پیام را در زمان مناسبی دریافت کنید و بتونید بهش پاسخ بدید.

اما همیشه اینطور نیست.

اگر پاسخ پیامها رو پشت سر هم بدید، وقت زیادی رو تلف میکنید.

پس شما هر روز باید یه بازه زمانی مشخصی رو برای پاسخگویی به پیامها انتخاب کنید(همچنین میشه دو نوبت وقت مشخص داشت).

این کار باعث میشه شما بتونید با تمرکز و به موقع به سوالات پاسخ بدید.

شما همچنین میتونید در قسمت بیو پروفایلتون این بازه زمانی رو قرار بدید تا دنبال کننده ها هم زمان دریافت جواب رو بدونند.

۴ – با استفاده از عملکرد فیلتر یا صافی، صندوق پیام هایتان را مرتب کنید

شما زمانی رو برای پاسخ دادن به سوالات اختصاص دادید و حالا هم اون وقت رسیده.

شما میتونید با استفاده از فیلتر در قسمت صندوق ورودی پیامها عملکرد مفید تری داشته باشید(در سمت راست برگه جستجو).

این کار به شما این توانایی رو میده تا پیامهای پرچم دار(یعنی پیامهایی که علامت گذاری می کنید تا بعدا به آنها پاسخ دهید ) و مهم رو پیدا کنین.

بنابراین فیلتر رو روی حالت((خوانده نشده)) قرار بدید تا دقیقا ببینید چند پیام مهم دارید.

۵ – پاسخ دادن

حالا وقتش رسیده که مراحل اول و دوم رو عملی کنید.

اگه پیامی که فرستادن یه سوال رایج و قابل انتظار هستش از جواب های سریع استفاده کنید.

شما میتونید جواب های سریعتون رو کمی تغییر بدید(مثال: شخصی ترش بکنید)، ولی باز هم صرفه جویی زیادی تو تایپ کردن پیامها خواهید کرد.

اگه نمیتونید از جواب سریع استفاده کنید، طبق سبک پاسخگویی ای که انتخاب کردید، پیش برید.

این کار میتونه شمارو از شر پیامهایی که نمیتونید جواب بدید، راحت کنه.

۶ – پیامها را پرچم دار کنید تا بعدا به آن پاسخ بدهید

اگه درباره پیام یا سوالی اطلاعات کافی ندارید، سعی نکنید همون لحظه بهش پاسخ بدید.

یه پاسخ کوتاه(که این پاسخ کوتاه باید جزو جوابهای سریعتون باشه) با این مضمون که((من برای پاسخ سوالتون جستجو می کنم و بعد از مدتی برمیگردم)) براشون بفرستید.

پرچم دار کردن این نوع پیامها و جواب دادن به همشون بعد از پیدا کردن جوابشون، میتونه از نظر زمانی کارآمد باشه.

۷ – به پیامهای پرچم دار رسیدگی کنید

به پیامهایی که در مرحله قبل پرچم دار کردید، میتونید تا آخر روز پاسخ بدید.

همین که ساعت کاریِ شلوغتون تموم شد، میتونید با خیال راحت دنبال پاسخ سوالات دنبال کننده ها بگردید.

این دومین بازه زمانی(timeslot) هست که قبلا گفتیم.

یکبار دیگه، از فیلتر استفاده کنید.

این بار در حالت((پرچم دار)) قرارش بدید.

این کار به شما این امکان رو میده تا بدونِ به یاد سپردن و گشتن(در صندوق ورودی پیامها) بدنبال پیامها، به اونها دسترسی پیدا کنید.

حالا، برای پیدا کردن جواب سوالات تحقیق کنید، با همکارانتون در شرکت مشورت کنید یا سراغ هر کار دیگری که به شما برای یافتن جواب کمک میکنه برید.

بعد از یافتن جواب و فرستادن برای مخاطب، اون پیام ها رو از حالت پرچم دار خارج کنید.

این به شما این اطمینان رو میده که هیچ پیام نخوانده شده یا پرچم داری در صندوق ورودی پیامهاتون وجود نداره و شما با خیالی آسوده میتونید به استراحت بپردازید و از ارتباط خوبتان با مشتری یا دنبال کننده لذت ببرید.

اهمیت مدیریت پیامهای دایرکت

پاسخ دادن به پیامها سرِ وقت، یه راه فوق العاده برای ارتباط دوستانه با دنبال کننده هاست.

همچنین این نشان دهنده یه سرویس دهی بی نقص هست که در انتخاب برند و وفاداری مشتری بسیار مهمه.

با استفاده از این استراتژی میتونید به این برسید و وقت زیادی رو ذخیره کنید.

بصورت ساده، اگه این مراحل رو به یه روال عادی روزانه تبدیل کنید، موفق خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *