مخاطبان هدف

۴ روش پیدا کردن مخاطبان هدف در اینستاگرام را یاد بگیرید

7 دقیقه زمان برای مطالعه

بسیاری از بازاریابان این اشتباه را مرتکب می شوند که موفقیت اینستاگرام شان را بوسیله تعداد فالوور هایشان اندازه گیری و ارزیابی می کنند.

در حالیکه قطعا داشتن تعداد بالای فالور مقوله ای است که باید به دنبال آن باشید اما اگر هیچ کدام آنها علاقه ای به محتوایی که به اشتراک می گذارید نداشته باشند برای کسب و کارتان چندان کاربردی نیست.

برای تبدیل فالورهای اینستاگرام به مشتریان احتیاج دارید روی افراد درست تمرکز کنید (مخاطبان هدفتان)

شناختن مخاطبان هدفتان برای موفقیت کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعیتان ضروری است.

گذشته از این نمی توانید بدون دانستن اینکه فالورهایتان به چه مباحثی علاقه مندند در مقیاس بالا تولید محتوا کنید

و یا بدون دانستن اینکه چگونه باید با مخطبانتان صحبت کنید کپشن های تاثیر گذار بنویسید.

همچنین، اگر ندانید که چه زمانی مخاطبین هدف شما آنلاین و فعال هستند، نمی توانید برنامه اشتراک گذاری پستهایتان را برای مشارکت حداکثری مخاطبین بهینه سازی کنید.

تخصیص زمان و منابع در راستای تحقیقات مخاطبین برایتان موفقیت به همراه خواهد داشت و به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید تلاش ها و فعالیت های مربوط به تبلیغات رسانه های اجتماعی شما بیهوده نخواهد بود.

۴ نکته برای پیدا کردن مخاطبین هدفتان در اینستاگرام:

پیدا کردن مخاطبین هدفتان به صورت آنلاین بسیار آسان تر از حالت آفلاین است، به این صورت که تمامی اطلاعاتی که احتیاج دارید دقیقا در سر انگشتانتان است.

نکات ذیل به شما در جهت شناسایی مخاطبین هدف ایده آلتان در اینستاگرام کمک خواهد کرد.

۱- یک ارزش پیشنهادی برای برندتان خلق کنید.

پیش از شروع تحقیقات در حوزه مخاطبانتان، باید یک ارزش پیشنهادی مشخص برای برندتان خلق کنید.

به طور ساده یک ارزش پیشنهادی پروفایلی از مشتریان ایده آلی است که می خواهید مخاطبین برندتان باشد.

ارزش پیشنهادی خود را به عنوان طرحی مرکب بر مبنای علایق، شرایط مالی و مشخصات اجتماعی-جمعیت شناختی مشتری مرجعتان خلق کنید.

برای خلق ارزش پیشنهادی خود، نیاز دارید نگاهی نزدیکتر به محصولات و / یا خدماتی که ارائه می دهید و همچنین افرادی که فکر می کنید مناسب ترین هستند داشته باشید.

برای مثال، بیایید فرض کنیم شما فروشنده ساعت های لاکچری خانم ها با طراحی مینیمال و قیمت بالا هستید.

در این صورت، ارزش پیشنهادی شما یک خانم است که دوست دارد ساعت بپوشد و سلیقه او به سمت مینیمالیسم است و منابع مالی جهت خرید و تهیه یک ساعت لاکچری  را دارد.

حتما بخوانید :  قیف فروش (Sales Funnel)

این همان شخصی است که شما می خواهید به عنوان مشتری وفادار خود داشته باشید.

زمانی که می خواهید ارزش پیشنهادی خود را تعریف کنید باید به جزئیات بیشتری بپردازید.

برای مثال، می توانید سن، شغل، موقعیت خانوادگی و اهداف زندگی وی را شناسایی کنید.

در نظر داشته باشید که واژی ارزش پیشنهادی معمولا اشاره به مشتریان ” آفلاین” دارد.

مخاطبان هدف اینستاگرامتان تا حدی متفاوت از ارزش پیشنهادی ایده آل شما خواهند بود.

دانستن اینکه دقیقا چه نوع مشتری را می خواهید با برنامه ها و فعالیت های بازاریابی رسانه اجتماعی خود جذب کنید، نقطه بزرگی برای شروع است.

۲- فالورهایتان را پیدا کنید.

حالا که ارزش پیشنهادی خود را دارید، باید مشخص کنید که چگونه آن را با مشخصات جمعیت شناختی فالوورهای واقعی اینستاگرامتان مقایسه کنید.

برای انجام این، باید به پنل lnsight اینستاگرام خود بروید و وارد تب مخاطبین شوید.

lnsight

اینجا می توانید سن، جنس، موقعیت مکانی فالوورهایتان – ۳ معیار مهم اینستاگرام که می تواند به شما در هدف گذاری کمپین های بازاریابی آینده کمک کنند را مشاهده کنید.

به طور ایده آل، این اطلاعات باید حداقل یک تطبیق جزئی با ارزش پیشنهادی شما ارائه دهد.

به دلیل اینکه شما فروشنده ساعتهای لاکچری زنانه هستید، فالوورهای شما باید عمدتا خانم، ترجیحا در سن ۳۰سالگی یا بالاتر باشند.

اگر اینستاگرام نشان دهد که اکثر فالوورهایتان مردان ۲۰ ساله اند شما بهتر است که در مورد استراتژی جاری خود مجددا فکر کنید.

۳- علاقه مندی های فالوورهایتان را بیابید

زمانی از فالوورهای خود شناخت بیشتری خواهید داشت که علاقمندی های آنها را بیابید.

برای انجام این کار، شما باید به پروفایل آنها سر بزنید.

تعداد محدودی از فالوورهایتان را که یکی از پستهایتان را لایک کرده اند یا کامنت گذاشته اند را انتخاب کنید و ببینید که چه نوع محتوایی را در پروفایل خود به اشتراک می گذارید.

تعدادی از کپشن هایشان را جهت دستیابی به درک بهتری از زمانی که جهت تبادل ایده هایشان استفاده می کنند مطالعه کنید.

این بدان جهت اهمیت دارد که اگر شما کمپین هایتان را به سبک مشابه آنها بنویسید، آنها ارتباط بیشتری با محتوای شما برقرار خواهند کرد و حس نزدیکی بیشتری خواهند داشت.

زمانی که پروفایلشان را مشاهده می کنید، در جستجوی این باشید که چه صفحات دیگری را دنبال می کنند.

اگرچه ممکن است این کار کمی زمان بر باشد، اما به شما دید بهتری در رابطه با اینکه دنبال کنندگانتان در اینستاگرام به دنبال چه هستند، خواهد داد.

حتما بخوانید :  ۹۸ ایده برای ایجاد کسب و کار پاره وقت اگر یک شغل تمام وقت دارید (بخش چهارم)

حین جستجو ممکن است دریابید که تعداد زیادی از دنبال کنندگانتان علاقمند به گربه و …. هستند.

آنها ممکن است صفحاتی را که تصاویر گربه یا هشتگ های مرتبط با گربه اند را دنبال کنند.

در این صورت، شما می توانید از این اطلاعات به عنوان مزیتی برای خود استفاده کرده و در یکی از پستهای آتی خود از آن استفاده کنید. ( برای مثال پستی در رابطه با گربه و … ).

هشتگ

۴- از هشتگ ها استفاده کنید.

در کاوش مخاطبین هدفتان، هشتگ ها را فراموش نکنید.

در حال حاضر اینستاگرام علاوه بر دنبال کردن افراد به شما امکان دنبال کردن هشتگ ها را نیز می دهد.

بجای اینکه فقط هشتگ ها را به صورت گذرا جستجو کنید و آنهایی را که فکر می کنید مناسب اند را اضافه کنید باید رویکرد بهتری را پیش بگیرید.

هشتگهایی که فالوورهایتان دنبال کرده اند را بیابید و سعی کنید تعدادی را که می توانید در پستهایتان استفاده کنید، مشخص کنید.

هشتگ ها همچنین به شما امکان می دهد که به کاربرانی که متناسب با ارزش پیشنهادی شما هستند اما ممکن است در مورد شما نشنیده باشند دسترسی پیدا کنید.

برای انجام این کار، باید تعدادی از هشتگ هایی که به محتوایی که به طور معمول انتشار می دهید مرتبط است را شناسایی کنید و ببینید که دیگران تحت هر کدام از این هشتگ ها چه چیز را به اشتراک می گذارند.

اگر پستی را می بینید که عالی به نظر می رسد و همچنین به محتوایی که شما به طور معمول انتشار می دهید مرتبط است، در لایک کردن آن درنگ نکنید.

همچنین زمانی را نیز اختصاص دهید که پروفایل نویسنده و پستهای دیگر را نیز بررسی کنید.

اگر محتوای بیشتری را ببینید که می پسندند و همچنین به محتوای شما مرتبط باشد علاوه بر لایک کردن، دنبال کردن پروفایل مربوط را نیز مد نظر قرار دهید.

پس از همه این ها، مشخص می شود که نویسنده به محصولات و یا خدماتی که شما ارایه می دهید، علاقمند است، و آنها را به یک عضو اصلی از مخاطبین هدف شما تبدیل می کنید.

که در نهایت می تواند باعث دستیابی به روابط بلند مدت و معنادار در رسانه اجتماعی است.

کلام آخر


مهم نیست که کمپین های رسانه های اجتماعی شما چقدر خلاق هستند، اگر اشخاص نامناسب را هدف قرار دهید، نمی توانید انتظار داشته باشید که به موفقیت دست یابید.
در واقع، نیاز دارید که کاوش کنید و تعیین کنید که افرادی که می خواهید به آنها دست یابید چه کسانی هستند.
برای انجام اینکار، نیاز دارید که یک ارزش پیشنهادی برای محصولات و خدماتتان خلق کنید و آن را با مشخصه های جمعیت شناختی فالوورهای اینستاگرامتان مقایسه کنید.
شما همچنین نیاز دارید علاقمندی های دنبال کنندگانتان را بررسی کنید و بهترینتان را جهت گنجاندن آنها در پست هایتان انجام دهید.
همچنان مهم است که به کاربرانی که فکر می کنید ممکن است برای کسب و کارتان مناسب باشند، دست یابید.
این همچنین می تواند بخصوص برای برندهای تازه کار ارزشمند باشد، زیرا به آنها امکان می دهد که ارتباطات معناداری را در ابتدا برقرار کرده و در نهایت مبنایی برای مشتریان وفادار را بسازد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *