چطور به اینستاگرام دکمه شماره تماس و لوکیشن اضافه کنم؟

5 دقیقه زمان برای مطالعه

چگونه یک دکمه عملیاتی به پروفایلتان اضافه کنید؟

دکمه های عملیاتی در اینستاگرام توسط تعداد محدودی از خدمات بخش سومی مجهز شده اند.

قبل از اینکه بتوانید یک دکمه را به پروفایل خود اضافه کنید، کسب و کار شما نیاز به یک حساب فعال با یکی از شرکای خود دارد که اینستاگرام اجازه می دهد تا از آن انتخاب کنید.

دکمه ها  شامل فندانگوبرای رزرو بلیط­های فیلم، رزرو رستوران و استایل سیت برای رزرو قرار ملاقات مو و زیبایی است.

هنگامی که یک حساب کاربری را در یکی از این سرویس ها ایجاد کرده اید، نیاز دارید که مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  اطمینان حاصل کنید به یک پروفایل کسب و کار (بیزینسی) دارید.
  2.  به پروفایل بروید و بر روی ‘Edit Profile’ (ویرایش مشخصات) ضربه بزنید.
  3.  در منو، ‘Business Information’ (اطلاعات کسب و کار) را پیدا کنید و سپس روی ‘Contact Options’ (گزینه های تماس) ضربه بزنید.
  4.  به ‘اضافه کردن یک دکمه عملیاتی’ بروید.
  5.  انتخاب کنید شریکی را که در حال کار با آن هستید.
  6.  آدرس صفحه یا حساب خود را در وب سایت دوستتان وارد کنید.
  7.  روی «ارسال» ضربه بزنید.

پس از تنظیم آن، دکمه در زیر هایلایت استوری­ها در پروفایل شما قابل مشاهده خواهد بود. هر وقت کسی روی آن ضربه بزند، صفحه شما را در مرورگرشان یا یک برنامه خارجی متصل به سرویس باز می ­شود که دکمه عملیاتی شما به آن لینک شده است.

اگر میخواهید دکمه را حذف کنید، همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که با دنبال کردن مراحل بالا به «گزینه های تماس» بروید و دکمه را از داخل منو حذف کنید.

اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

قبل از شروع آموزش شما باید بدانید که اکانت تجاری اینستاگرام یا همان بیزینس پروفایل چیست؟

صفحه بیزینس پروفایل در اینستاگرام برای افزادی کاربرد دارد که قصد انجام کارهای تجاری دارند.

در واقع اکانت تجاری به درد بیزنس‌ها، شرکت‌هایی می خورد که می خواهند از اینستاگرام کسب درآمد کنند.

همچنین با تجاری کردن صفحه اینستاگرام خود، شما می توانید به امکانات جالبی که اینستاگرام برای مدیریت هر چه بهتر مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر محصول خود، دسترسی داشته باشید.

تبدیل اکانت اینستاگرام خود به بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت تجاری و کاری

انجام این عمل و تبدیل حساب کاربری شخصی اینستاگرام به یک بیزینس پروفایل (Business Profile) به راحتی قابل انجام است.

به منظور انجام این عمل مراحل زیر را دنبال کنید:

افزودن دکمه تماس

ابتدا در حساب اینستاگرام خود وارد بخش پروفایل (Profile) شوید. در قسمت Account گزینه جدیدی با عنوان Switch to Business Profile را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید.

اوزودن دکمه تماس به اینستاگرام

با انتخاب گزینه Switch to Business Profile تصویری مانند تصویر فوق نمایش داده می‌شود که درخواست متصل شدن به صفحه فیسبوک برند شما را دارد.

گزینه Log in with Facebook را انتخاب کنید و صفحه‌ای فیسبوک مربوط به برند تجاری خود را با حساب کاربری اینستاگرام‌تان همگام‌سازی نمایید.

دقت داشته باشید که صفحه فیسبوک انتخاب شما باید صفحه‌ای باشد که خودتان ادمین (Admin) آن هستید. همچنین در نظر داشته باشید که شما تنها می‌توانید برای هر بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام یک صفحه فیسبوک انتخاب کنید.

با انتخاب صفحه فیسبوک مورد نظرتان، اینستاگرام از شما سوالاتی در مورد اطلاعات مد نظرتان برای همگام‌سازی با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌کند. به عنوان مثال شما باید در این بخش شماره تماس شرکت، شماره تماس بخش پشتیبانی مشتریان، آدرس ایمیل و برخی دیگر از مشخصات این چنینی را وارد کنید.

افزودن دکمه تماس به اینستاگرام

با انجام این موارد بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام کاربر فعال می‌شود و حساب کاربری یا اکانت وی به شکل زیر تغییر حالت پیدا می‌کند.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل کنیم؟

اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام و قابلیت‌های آن
همانطور که مشاهده می‌کنید از نظر ظاهری تفاوت‌هایی مابین یک بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت کاری در اینستاگرام نسبت به پروفایل‌های معمولی وجود دارد.

یکی از محسوس‌ترین این تفاوت‌ها مربوط به گزینه‌ای می‌شود که با عنوان Contact در کنار گزینه Edit Profile شما واقع شده است.

با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند.

کدام دکمه های عملیاتی را می توانید استفاده کنید؟

هنگامی که اولین دکمه های عملیاتی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، اینستاگرام انتخاب بسیار محدودی را ارائه کرد.

از آن به بعد، آنها دکمه های عملیاتی بیشتری را برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کارهای خاص اضافه کرده اند.

به غیر از دکمه های Text، Call، Email و Direction چهار گزینه دیگر نیز وجود دارد:
• رزرو کردن
• ذخیره کردن
• خرید بلیط
• گرفتن سفارش

همانطور که می بینید، آنها برای انواع کسب و کار خاص طراحی شده اند، بنابراین اگر هر یک از گزینه ها به کسب و کار شما اعمال شود، این دکمه ها بسیار مفید هستند.

هنوز، افزایش تبدیل ها از افزودن یک دکمه بیشتر است.

افزودن دکمه تماس به اینستاگرام

 

بررسی و تحلیل عملکرد بیزینس پروفایل اینستاگرام – قابلیت Insights

گزینه جدید و جالب دیگری که در بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌توانید آن را مشاهده کنید، آیکونی است که در بخش فوقانی و سمت راست صفحه به شکل یک چارت یا نمودار نمایش داده شده است.

این آیکون در کنار گزینه تنظیمات یا Settings که به شکل چرخ دنده ارائه شده موجود می‌باشد.

بخشی که به آن اشاره داشتیم با نام اختصاصی Insights شناخته می‌شود.

در این بخش اطلاعات جالبی از عملکرد بیزینس پروفایل (Business Profile) کاربر نمایش داده می‌شود.

افزودن دکمه تماس به اینستاگرام

 

دقت داشته باشید که امکان تغییر اکانت اینستاگرام از وضعیت بیزینس پروفایل (Business Profile) به اکانت معمولی هم وجود دارد. بدین منظور باید مجددا مراحل ابتدایی شرح داده شده در این مقاله را طی کرده و ابن یار گزینه Switch to Regular Profile را انتخاب کنید.

افزودن دکمه لوکیشن به اینستاگرام

 

در بخش Insight بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار مربوط به پست‌های خود دسترسی داشته باشید. این آمار به صورت یک اطلاعات جمعیتی ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این آمار را در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

ابزار تحلیل اینستاگرام

 

شما در بخش فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار دقیق‌تری نظیر جنسیت فالوورهای خود، محل سکونت آن‌ها، میزان درگیری آن‌ها با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام شما و… هم دست پیدا کنید. همچنین امکان مشاهده کل فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile)، جنسیت و سن آن‌ها هم به صورت نمودارهای آماری در اینستاگرام ارائه شده است.

آمار اینستاگرام

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *