درسهایی از مربع فروش > داستانهای مشتری که می شنوید چه معنی دارند

در این درس همان طور که بیان شد در عنوان می خواهیم داستانهای مشتری را بیشتر بشناسیم.

همه ما با داستان با دیگران ارتباط برقرار می کنیم.

وقتی کسی به شما داستانی می گه درواقع دلیل فلان کارش رو می خواد توضیح بده.

دوست بسیار خوبی دارم که بخش بهتر کار متمایز آکادمیش رو صرف یک آزمایش کرده که سوالش به این شکله که:

چه چیزی مردم را بر می انگیزه که به یکدیگر داستان بگن؟

مدتها پیش به این نتیجه رسید که مردم در تمام فرهنگ ها داستان می گن.

و اهداف این داستان ها همون قدر ارزشمنده و مهم هستند که محتوای این داستان ها اهمیت دارند.

فروشنده موفق می دونه که چطور انگیزه های پنهانی که در داستان هایی که مشتری با اونها در میون میزاره رو تایین بکنه.

بدونید که هدف از یک داستان رد و بدل کردن یک موضوعه.

داستانی که در قرار ملاقات با مشتری دارید یا تماس تلفنی که باهاش برقرار کردید یک مقصودی داره.

وقتی مشتری احتمالی درباره مسئله توزیع که با یکی از فروشنده های قبلی داشته داستان می گه در واقع می خواد به شما بفهمونه که اون مسئله براش مهمه یا وقتی داستان دیگری درباره کابوس کنترول کیفیت می شنویم که با آخرین فروشندش داشته کسی درواقع می خواد اینو بگه که نیاز داره که ما با همکارامون طوری کار کنیم که از عهده تمام ویژگی های این شرکتش بر بیایم.

تعجب می کنید از اینکه بدونید تعداد زیادی از فروشنده ها هدف داستان هایی که مشتریان با اونها در طی تماس تلفنی یا ملاقات رودرو درمیان می زارن نمی فهمند.

نظر من اینه که در طی ملاقات با مشتری داستانهایی اتفاقی گفته نمیشه.

اگر طرف شما وقت صرف می کنه تا چیزی درباره چگونگی عملکرد شرکتش و یا اینکه از هدفش در اون شرکت برای شما بگه اون گفته ها ارزش تجزیه و تحلیل دقیق داره.

بنابراین وقتی داستانی از مشتری می شنوید چه در رابطه با اتفاقی باشه که اخیرا تو زندگی حرفه ایش رخ داده و چه در رابطه با نفوظ اولیه ای که تو حرفش وارد اومده خودکار حودتون رو بردارید و یادداشت کنید تمام جزئیات رو بنویسید. و بعد از خودتون بپرسید این سوال مهم رو:

کاغذ و خودکار بردارید و بنویسید به دردتون می خوره.

این شخص سعی می کنه چه چیزی به من بگه؟ و من چطور می تونم از آموخته هام استفاده بکنم و به این شخص کمک کنم تا کارش رو بهتر انجام بده.

این بود از درس معنی داستان های مشتری.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *